Acke75 Postat 5 juni 2008 Postat 5 juni 2008 Hej!Skulle behöva lite hjälp med min mjukkorall...Vad det är för mjukkorall?Den är väldigt mjuk och sladdrig längst på "stammen", och hänger som den gör på bilden. Har försökt stödja upp den, men den faller om kull efter en stund. Tror den mår rätt bra förövrigt, massor med polyper ut när det är ljust (dock inte på bilden då den är tagen på kvällen..)Nån som har nått tips på hur jag ska få den att hålla sig upprätt?Det sitter även en annan grej på stenen, den lilla saken längst ut till vänster ganska mitt i. Vet någon vad det är? Är det nått som ska vara kvar? Citera
aerie Postat 5 juni 2008 Postat 5 juni 2008 Sarcophyton, låt den vara så tar den sig nog när den börjar vänja sig vid karet. De kan vara lite känsliga ibland. Osäker på vad du menade mer men jag ser inget som behövs ta bort iaf. Citera
Moose Postat 5 juni 2008 Postat 5 juni 2008 det andra du menar på bilden ser antingen ut som en liten liten xenia eller rörmaskar, kan även vara glasrosor. Försök skaffa en bättre bild så ser vi bättre. Citera
Acke75 Postat 5 juni 2008 Författare Postat 5 juni 2008 Tack för den snabba hjälpen!Har försökt ta en bättre bild men det var inte lätt, för den är inte stor...Men här kommer ett försök. Citera
Moose Postat 5 juni 2008 Postat 5 juni 2008 jag tycker helt klart det ser ut som en liten Xenia.men lika bra experterna får säga sitt oxå. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.