Gå till innehåll

Bygga bänk i trä - Ngn som har en ritning?


jontebgood22

Rekommenderade inlägg

Hejsan

har funderat och funderat och jag har bestämt mig för att byta besättning på mitt 500 L malawi till ett saltkar och flytta karet så det blir en rumsavdelare. Det skall dessutom borras och ha ytavrinning. Men först måste jag bygga en ny bänk till det då det står på en aluminiumbänk som jag tycker är för låg där det kommer att stå i framtiden. Längre fram kommer akvariet att få en sarg ovanför då jag vill kunna ha belysningen tänd samtidigt som man sitter och tittar på TV brevid utan att bli störd eller bländad. Jag kommer att ha en sump. Hur stor denna kommer att bli vet jag inte förrens jag vet hur stor/hög den nya bänken blir. Därför skulle jag uppskatta om ngn har en ritning eller likande på en snygg bänk gärna med beskrivning på hur grejorna skall sitta. Mått mm... jag har aldrig gjort ngt sånthär förut så det känns som ett stort berg att göra utan att ha ngt att utgå ifrån sas... Så förslag eller länkar mottages tacksamt. Har försökt hitta ngt snyggt på nätet men hittar inget som jag är ute efter.

Tack på förhand

MVH

Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snickrade som sagt ihop en liten bänk till mitt akvarium, bör nog finnas nån bild på det i min tråd.

Har nog inte uppdaterat med hur det ser ut med dörrar ännu. tycker du det ser vettigt ut så är det en otroligt simpel möbel att bygga (snodde designen från en kollega så den ska hålla, annars blir jag olycklig).

Men som rumsavdelare menar du? ska hela karet vara inbyggt i väggen?

Isf finns det en skiss i Pärs tråd som du kanske får nyttja. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=20273

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...