Gå till innehåll

blaze´s 112l salt


blaze

Rekommenderade inlägg

japp då va det dags att starta upp andra salt karet här hemma :)

har ett 240 sen oktober och har haft ett 112 me söt under den tiden bara att jag hade så mycke växter m.m. som behövde nån stans att vara.

i mitt 240 så hade jag slängt ner 50kg LS för att ha en mandarin men då min mandarin gick o dog igår då den antagligen fick för lite mat och hade just lärt sig att plocka artemia men de hjälpte inte stackarn men då gav de mig en anledning att plocka ur lite LS ur mitt 240 som annars ser rätt proppat ut och jag vill gärna ha lite mer öppet där i med mer sten koraller och vad är då en bättre ide än att kasta ut söt vattnet ur hemmer och starta upp ett litet salt med den överblivna stenen och alla mjuk-koraller, valet va rätt lätt när jag väl fåt tanken i skallen och jag ringde en polare som fick komma o plocka alla mina växter och fisk jag hade där i men det stannade 4st mollys som ska få bo kvar i karet hade jag tänkt så vi ser hur länge dom klarar sig men de ska nog gå bra, får bara höja salthalten lite långsammare och så får stenen åka ner senare när jag har tid att göra om i mitt andra kar.

det enda som egentligen saknas nu till karet är en skummare men de komemr senare, ingen panik, jag får starta me sten och pumpar så kommer skummaren på några veckor eller nått.

slänger in bilder lite eftersom här så ni får se starten!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nähä? så man kan ha blackmollys i saltkar med???? om man vänjer in dem??? ni drivér med mig???? Detta måste jag ju göra isf.. jag gillar blackmolly som .... attan.. :D

japp mollys kan man vänja in annars hade jag givetvis skickat dom me allt annat till polarn o inte skickat dom till en given död så testa om du gillar dom!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...