Ricke Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 Snyggt!! me like hörnkar och film en film säger mer än 24 000 ord per sekund vet du väl Vad filmar du med?
Laggeman Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 Tog mig friheten att ändra inlägget så filmen visas direkt, hoppas det var ok?Snyggt kar!Ricke, du menar att en film säger mer än 30 bilder per sekund?
Ricke Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 Inte för att förstöra tråden, men 25 rutor per sekund är vårt normala tv format en bild 1 tusen ord 1 sek film = 25 tusen ord Biofilm oftast 24 rutor per sek, tv 25. 30 är väl i USA man har? Iallafall vad jag lärt mej på filmskolan
rickard81 Postat 15 juli 2009 Författare Postat 15 juli 2009 Snyggt!! me like hörnkar och film en film säger mer än 24 000 ord per sekund vet du väl Vad filmar du med?Tack, jag filmar med en Nokia N95Tog mig friheten att ändra inlägget så filmen visas direkt, hoppas det var ok?Snyggt kar!Ricke, du menar att en film säger mer än 30 bilder per sekund? Man tackar, de är lungt att du ändra så den visas direkt. Jag har lyckats att göra så filmen visas direkt i tidigare inlägg men måste väl glömt bort hur man gjorde.
Laggeman Postat 16 juli 2009 Postat 16 juli 2009 Du lägger bara in videons namn med youtube-taggen i avancerat-läget.Namnet på filmen är det som står efter http://www.youtube.com/watch?v=
rickard81 Postat 31 juli 2009 Författare Postat 31 juli 2009 vilka bilder...vackert. Man tackar så mycke försöker lära mig nya kameran så de blir mer kort.
_Manne_ Postat 3 augusti 2009 Postat 3 augusti 2009 snygga bilder rickard! , nu är det bara att öva o öva med kameran mvh manne
Ricke Postat 3 augusti 2009 Postat 3 augusti 2009 Tycker ditt kar ser större ut än mitt Ser jäkla bra ut!! give me Hörn five
rickard81 Postat 3 augusti 2009 Författare Postat 3 augusti 2009 snygga bilder rickard! , nu är det bara att öva o öva med kameran mvh manneTack så mycke, jag ska öva som bara den Tycker ditt kar ser större ut än mitt Ser jäkla bra ut!! give me Hörn five Tack tack, Hörn five;)
rickard81 Postat 4 september 2009 Författare Postat 4 september 2009 Ja då var man hemma igen efter en vecka semster, har haft en granne som vart och matat och fyllt på med vatten under tiden. Men jag vart glatt överaskad när jag kom hem då allt gått bra och jag tycker korallerna har bättre färger nu än innan jag åkte.Men de kan ju ha med att göra att jag bytte skummare till en FM Ultraskim innan jag åkte och den har verkligen gjort sitt jobb hittills.Ska ta lite kort när jag tömt kameran på semsterbilder och gått igenom dom 1000 nya inläggen här på forumet.
rickard81 Postat 8 september 2009 Författare Postat 8 september 2009 Ser ju bra ut, allt klarat semestern Ja allt har klarat sig så de var skönt men var ju lite nervös iaf.Nästa projekt som måste göras är att flytta sumpen till rummet bakom. Anledningen till de är att de är så trångt i skåpet och för att avriningen låter så man blir galen.Min tanke är att köra hävert med en slang ner till sumpen och om de skulle bli strömavbrott eller om häverten skulle brytas på nåt annat sätt så har jag ju de nuvarande röret som backup.Vad tror ni om denna lösning kommer de funka? När jag är klar med detta så ska jag göra om överdelen och klämma in mer ljus.
rickard81 Postat 10 september 2009 Författare Postat 10 september 2009 Korallen som växer fortast i min burk. De är cirka en å halv månad mellan bilderna.
rickard81 Postat 10 september 2009 Författare Postat 10 september 2009 Och så på skummaren som gör sitt jobb
rickard81 Postat 10 september 2009 Författare Postat 10 september 2009 Hur många dagars skum är det ?En och en halv
rickard81 Postat 10 september 2009 Författare Postat 10 september 2009 Hmm, vad är det för pump på FM skummarna ? En Aquabee up med nålhjul har jag.
Rekommenderade inlägg