metcrue Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Lite of topic på en akvarie sida, men ändå.Jag har ett stort problem med min dator, när man varit inne en stund på datorn så kommer det upp en ruta som säger att datorn måste startas om innom en minut och det är pricis vad den gör, jäkligt irriterande att man max kan vara på saltvattensguiden i 60 sec. Felmeddelandet som kommer upp handlar om nån lsass.exe problem, sitter för tillfället på min bärbara och här har jag inte detta problem. Vad kan felet vara? Ps är ingen höjdare på datorer Ds Citera
Roger_w Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Hejsan!Det är Sasserviruset som spökar tycker jag det låter som. Kolla in på denna sida. http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32. sasser.removal.tool.htmlLycka till!/Roger*EDIT* Eller så är det Blaster http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32. blaster.worm.removal.tool.html Citera
AcidwizZ Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Hej du har fått sasser virus. Prova attgå in på länken om du hinner. http://www.f-secure.se/virus/virusinfo.asp?Namn=Sasser Citera
wrang Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Jappz du är drabbad av virus. Uppdatera ditt virusskydd å rensa datorn efter detta.Tråkigt att drabbas av virus i datorn, har själv 2st virus skydd men ändå så lyckades jag drabbas härom dagen... Citera
metcrue Postat 1 september 2004 Författare Postat 1 september 2004 tusen tack gubbar, det måste ju vara detta virus som sabbar min dator. Nu är bara frågan hur jag skall hinna ladda hem programmen innan datorn stängs av., jag sitter ju för tillfället vid den bärbara där är inga problem men den stationära är infekterad. Ps jag använder ett virusprogram som heter Symantec, ingen aning om det är bra. DsJag gör ett försök!MvH Daniel Olsson Citera
Roger_w Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Säg till om du inte hinner...finns ett trix för att stänga av funktionen som startar om datorn./Roger Citera
vahagn Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Välj "kör" från start-menyn och skriv "shutdown -a" i prompten.Det stänger av den automatiska avstägningensmekanismen och du hinner att ladda ner uppdateringarna från Internet som du behöver.Vad du behöver göra sen är att gå till www.microsoft.com och välj "windows updates" i menyn till vänster. Den kommer att söka genom din dator och lista alla viktiga säkerhetsuppdateringar (även annat) som du saknar.Ditt virusprogram är väl Norton Antivirus. Se till att du uppdaterar din virusdefinitionslista. Det gör du från samma ruta som det dyker upp när du startar programmet. Rekommenderar värmt att du gör det!!!Är det nåt du behöver hjälp med så hör av dig bara.Lycka till,/Vahagn Citera
metcrue Postat 1 september 2004 Författare Postat 1 september 2004 Vahagn: Grymmt, för jag hann inteNytt försök Citera
crille Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Vahagn: Grymmt, för jag hann inteNytt försök hej gå in på www.helpdeskdata.se med din bärbara,där står hur man ska göra för att hålla datorn vid liv,så man kan ladda ner ett proggsom tar bort skiten du kan starta "kör"i startmenyn och skrivashutdown -a sen ok så startar den inte om Citera
metcrue Postat 1 september 2004 Författare Postat 1 september 2004 Nu håller jag på att ladda hem uppdateringar från microsoft och har uppdaterat virusprogramet. Det verkar ta ett tag innan det är färdigt så vi får se. Man kanske skulle göra samma på den bärbara som jag sitter vid nu? Citera
Roger_w Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Det rekomenderas att köra winupdate ibland...å uppdatera virusprogget borde du ställa in så den gör automatiskt/Roger Citera
vahagn Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Även uppdateringen av Windows kan göras automatiskt. Varje gång man kopplas upp så letar windows efter uppdateringar och laddar hem nya patchar om det finns några. Det körs i bakgrunden så att man som användare märker det inte alls innan allt är klar och datorn frågar om det är OK att uppdateringarna installeras.Med allt skit som flyter okring på nätet så bör man uppdatera sitt system så ofta det kommer uppdateringar./Vahagn Citera
Vitamin Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Välj "START" gå in under "inställningar, sedan växlar du till KLassiskt läge, om du nu inte redan gjort det förstås. Klicka påadministrationsverktyg. Välj "Tjänster"...KLicka på "Remote Procedure Call (RPC)", gå in under fliken "Återställning"Det står antaglingen "Starta om datorn"Första försöket: Välj "Ingen åtgärd"Andra försöket: Välj "Ingen åtgärd"Efterföljande försök: Välj "Ingen åtgärd"Starta sedan om din dator....Problemet löst!/Jörgen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.