Gå till innehåll

Data trubbel


metcrue

Rekommenderade inlägg

Lite of topic på en akvarie sida, men ändåsmiley2.gif.

Jag har ett stort problem med min dator, när man varit inne en stund på datorn så kommer det upp en ruta som säger att datorn måste startas om innom en minut och det är pricis vad den gör, jäkligt irriterande att man max kan vara på saltvattensguiden i 60 secsmiley19.gif. Felmeddelandet som kommer upp handlar om nån lsass.exe problem, sitter för tillfället på min bärbara och här har jag inte detta problem. Vad kan felet vara?

Ps är ingen höjdare på datorer Ds

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

smiley20.giftusen tack gubbarsmiley32.gif, det måste ju vara detta virus som sabbar min dator. Nu är bara frågan hur jag skall hinna ladda hem programmen innan datorn stängs avsmiley5.gif., jag sitter ju för tillfället vid den bärbara där är inga problem men den stationära är infekterad.

Ps jag använder ett virusprogram som heter Symantec, ingen aning om det är brasmiley5.gif. Ds

Jag gör ett försök!

MvH Daniel Olsson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välj "kör" från start-menyn och skriv "shutdown -a" i prompten.

Det stänger av den automatiska avstägningensmekanismen och du hinner att ladda ner uppdateringarna från Internet som du behöver.

Vad du behöver göra sen är att gå till www.microsoft.com och välj "windows updates" i menyn till vänster. Den kommer att söka genom din dator och lista alla viktiga säkerhetsuppdateringar (även annat) som du saknar.

Ditt virusprogram är väl Norton Antivirus. Se till att du uppdaterar din virusdefinitionslista. Det gör du från samma ruta som det dyker upp när du startar programmet. Rekommenderar värmt att du gör det!!!

Är det nåt du behöver hjälp med så hör av dig bara.

Lycka till,

/Vahagn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Även uppdateringen av Windows kan göras automatiskt. Varje gång man kopplas upp så letar windows efter uppdateringar och laddar hem nya patchar om det finns några. Det körs i bakgrunden så att man som användare märker det inte alls innan allt är klar och datorn frågar om det är OK att uppdateringarna installeras.

Med allt skit som flyter okring på nätet så bör man uppdatera sitt system så ofta det kommer uppdateringar.

/Vahagn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välj "START" gå in under "inställningar, sedan växlar du till

KLassiskt läge, om du nu inte redan gjort det förstås. Klicka på

administrationsverktyg. Välj "Tjänster"...

KLicka på "Remote Procedure Call (RPC)", gå in under fliken "Återställning"

Det står antaglingen "Starta om datorn"

Första försöket: Välj "Ingen åtgärd"

Andra försöket: Välj "Ingen åtgärd"

Efterföljande försök: Välj "Ingen åtgärd"

Starta sedan om din dator...smiley2.gif.Problemet löst!

/Jörgen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...