Gå till innehåll

vad behövs för Fish only?


Guest torstenj

Rekommenderade inlägg

Guest torstenj

Tänkte starta ett kar med bara fiskar, någon som har tips på vad som måste finnas i karet samt vad som kan vara bra att ha i?temperatur? Levande sten 10%? skummare? mer? cirkulation hur mycket? kan jag ha skivor samt knappar? tacksam för tips. Mvh Torsten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Torsten!

Kul att du har hittat hit till SG, hoppas att du ska trivas och och hitta vad du söker.

Vi hjälper dig gärna att starta upp ett kar. Problemet är att vi får resonera oss fram till ditt mål då det finns så många parameter att svara på och vi vet inte vad du vill ha. Skulle du kunna beskriva vad du ser framför dig mer en skivanemoner och knappar? Hur stort kar vill du ha? Har du någon speciell fisk du vill ha?

För att svara på någon fråga i alla fall. Du kan ha skivanemoner och knappar.

Sedan tycker jag att du ska börja med att läsa MYCKET. Ta några nybörjar trådar under Mitt första akvarium och även läs lite bland artiklar samt skaffa någon bra bok. Jag skulle rekomendera Daniel Knopps bok, finns under produktguiden.

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...