saltbjörkan Postat 1 juli 2008 Dela Postat 1 juli 2008 Hej.det är kannse en dum fråga men men =) kan man mata anemonen varanan vecka i stället för en gång iveckan? min anemone växser så de knakar och jag vill inte att han ska växsa ur karet./Marcus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 1 juli 2008 Dela Postat 1 juli 2008 har du clowner som bor i den, så brukar dom även mata dom! i naturen är anemoner främst planktonätare, så du kan lugnt mata varannan vecka:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 1 juli 2008 Dela Postat 1 juli 2008 Jag slutade mata min anemon för ett år sedan, det är en magnifica. Jag inbillar mig att den får tillräckligt med näring av symbiotiska zoox (jag vågar mig inte på stavningen på det fullständiga namnet) som lever av fotosyntesm dvs ljus. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 2 juli 2008 Författare Dela Postat 2 juli 2008 kanon tack så mycket vad skulle man gjort utan er här på SG Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.