Gå till innehåll

Tomas nya projekt...


thomas5547

Rekommenderade inlägg

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

elNico.. va har du för erfarenheter av stål? jobbardu med det eller är det en uppfattnings som privat person? Killen jag köpte den av.. har svetsat den på sin verkstad.. Dom sa att den lätt håller.. Och dom bygger ju hela tiden på den svetsfirman sånna grejer.. Får väl köpa många handdukar.. och testa.. smiley9.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

smiley4.gifStällningsmiley4.gif..Förlåt

/Lasse

Det e verkligen inget att skratta åt smiley4.gif

Allvarligt talat Thomas, gå ner till din lokala mekverkstad o byt ut bena till 40*40, så sover åtminstånde jag bättre! Det blir billigt o du kan lacka själv med vilken färg som helst, bara det blir lite skyddat från saltspill.

Annars ser det ut som ett guld-projekt så se till o ladda digitalkameran å skicka upp mer bilder!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, känner mej lite taskig, det var inte meningen!

Jag köpte ett 90liters kar av en svetsare......Han bankade (svetsade) ihop sin ram av 40 profiler....garanterat kärnvapensäkrat!

Så blir det väl när skolan e varvsindustrin i Uddevalla

smiley9.gif

Har han sagt att det håller så håller det!

Fota nu för hundan! smiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag jobbar som konstruktör och räknar regelbundet på stål.Ge mig dom exakta måtten så ska jag peta in det i något minde beräkningsprogram. (om jag får det tråkigt på jobbet).. Men jag tror det hålleraldeles utmärkt. Stål är som bekant 3 gånger mer hållbart än aluminium. Om du skulle sätta 2 st vajrar i kors på baksidan så skulle det bli betydligt stadigare i fall du skulle uppleva det som rangligt med vatten i (som det käns när man vickar på ett akvarium som står på en aluminium ställning)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade vart intressant o se vad ditt beräkningsprogram säjer,Klubbsson!

Kryssade vajrar eller nåt plattjärn gör ju gott för stabiliteten som sagt.Jag tror inte det e nån fara med trycket "rakt ner" utan det e själva vinglet(heter det så?) som känns oroligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...