Irene M Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Här är min fina kille Pontus. I går fick han ca 15 bebisar. Jag satt och tittade på akvariet när jag upptäckte att en liten stjärt kom ut ur magen på Pontus. Sen kom hela bebisen. KAMERAN!!! Jag sprang och hämtade den. "Change battery" NEJ!!! Batteriet slut och jag har inget extra! Jag tog ut batterier och satte det i laddaren medan Pontus hade ett uppehåll mellan 2 sammandragningar. JAg väntade och väntade. När han fick nya sammandragningar tog jag snabbt ut batteriet ur laddaren och hoppades att jag hade tillräckligt med tröm för att kunna filma lite. Det här blev resultatet. Citera
Johan2x Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Roligt för dig. Lycka till med uppfostran :-)Glömde GRATTIS/J Citera
Wiking Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Det här är bra, riktigt bra! Kul att du fick med det på film också.Håll oss informerade...................... Citera
_Manne_ Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 ser riktigt bra ut.. hoppas nu att alla klara sig.. mvh manne Citera
Tenkare Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Grattis Irene.Blev lite förtjust i sjöhästar nu. Har tittat på din sida men hittar inget om hur dom vill ha akvarieuppsättningen. Ska kolla igenom din länksamling lite senare. Lycka till. Citera
elNico Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Läckert värre!Tom tanten ville ha sjöhästar....när jag sa att vi får skaffa ett kar till lät hon inte lika pigg.Alltid finns det en hake:-) Citera
Irene M Postat 18 juli 2008 Författare Postat 18 juli 2008 Tack!Exakt hur många det är vet jag inte. Jag har räknat till 16 st. Det här är inte Pontus första kull. Hans allra äldsta "son" fick en kull i söndags. Eller "kull" det var bara 2 stycken:). Han är så pass liten fortfarande så han får inte så stora kullar ännu. Den här sorten sjöhästar H.Zosterae ska skötas lite annorlunda än de större sorterna. Generellt säger man att man bör ha akvariet så enkelt som möjligt. Jag har sand, (behandlad) macro, plastväxter en syresten och ett skumfilter. Det är allt. akvariet är på 20 liter. Citera
Ted saltakvarium Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Jättegrattis! Var har du köpt sjöhästar? Citera
a.nilson Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 grattis!! skit kul film oxå. vad har du för pumpar o belysning? Citera
Irene M Postat 18 juli 2008 Författare Postat 18 juli 2008 Tack!Ingen pump i det akvariet. Bara en syresten och ett skumfilter. Belysningen är en 15 w glödlampa 10.00-16.00 6500K 11W lysrör 16.00-21.00. Glödlampan igen 21.00-22.00 . Alla mina fiskar är importerade. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.