Gå till innehåll

Döda boxarräkor :-(


Guest matli

Rekommenderade inlägg

Med bara ett par dagars mellanrum har våra boxarräkor (ett par) plötsligt och oväntat dött. smiley19.gif Vad kan en sådan sak bero på? Vad jag har förstått så ska boxarräkor vara rätt tåliga.

Akvariet är nyflyttat (för ca två veckor sedan). De flesta värdena ser dock bra ut, möjligtvis med undantag för nitrat, som är lite högre än man kunde önska. Vi har inte sett några sjukdomstecken på räkorna. Det enda är att den ena räkans klo fastnade i håven och gick av vid flytten. smiley5.gif. Men en sådan sak borde ju inte båda räkorna dö av...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Det är jag inte säker på. Och nu när jag gick och tittade i akvariet så kom minsann en räka promenerande!

Hade jag inte frågat och fått svar här så hade vi nog blivit tämligen förbryllade när den "döda" räkan kom promenerande... smiley37.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dimorb: Jo. Jag har aldrig haft några boxarräkor förut, så jag hade inte en tanke på att de kunde byta skal. Det var inte helt uppenbart att det inte var en död och uppäten räka som låg där och såg tragisk ut.

Mitt nuvarande akvarium är det som Zippo gjorde sig av med för ett par veckor sedan. Jag antar att du vet vad det är för något då...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...