Gå till innehåll

Avdunstning -Clownhotell


Xzion

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Är påväg att inhandla ett Clownhotell och tänkte placera det med baksidan och vänster sida emot nya tapeter, när vattnet avdunstar, vart kommer det ut någonstans ur hotellet och blir det några "avlagringar" omkring där akvariumet står?

Ursäkta om frågan är löjlig eller i fel kategori (Nybörjarkategorin?) men jag är gröngöling på ämnet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns hål på ovansidan av locket, och möjligen på baksidan (finns olika varianter). Fläktarna lär väl också dra ut sin del, i så fall rakt upp.

Skulle inte tro att du får några problem med avlagringar det är ju bara vanligt vatten som dunstar bort.

Har mitt placerat ungefär som du tänkt ha ditt, det står ungefär 10 cm från väggarna och jag har inte sett några "skador" på tapeterna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en kub med sump under där jag hade sågat upp ett hål i baksidan där jag satt in en fläkt som drog ut luften ca 10 cm från väggen.

Jag märkte ingenting på väggen när jag sälde karet för någon vecka sedan och då hade karet stått där i nära på ett år. Det enda var att jag fick rensa fläkten på damm in emellan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

och clownhotellets Fläktar kommer inte i kontakt med Luften i akvariumet... båda två kyler bara Lysrören och är isolerade från Vattenytan.

har haft mitt hotell stående vid en vägg sen i april och det är inga märken eller dylikt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...