Gå till innehåll

Placering av pumpar


Trilobite

Rekommenderade inlägg

Jag upplever att det alltid är bök med pumparnas placering - mina streamerpumpar (2 koralia 4) är väldigt lätta att flytta på, vilket gör att de kommer lite ur fas när man skrapar alger eller bökar runt på något annat vis - jag upplever sedan att det är skitbökigt att få strömmen bra igen - alltid är det någon euphyllia som får för mycket ström och drar ihop tentaklerna (med tiden leder detta till att huvudena förtvinar och dör), eller så plattas anemonen ut och blir stor som ett salsgolv vilket inte är snyggt.

Har andra samma problem eller låter ni det bära eller brista om koraller säger ifrån när pumparna inte står som de vill? Har man fastsatta pumpar blåser de ju dit de blåser och då får väl korallerna anpassa sig, men med vridbara pumpar känns det nästan som, om man stämde ett känsligt instrument "två cm upp och vrid lite till höger... nähä... flytta pump ett lite närmare rutan... nähä..."

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...