Gå till innehåll

Högtrycksnatrium


Guest bagarn

Rekommenderade inlägg

Ja det borde gå men kolla medden som säljer dom innan vad som det står på drosseln inne i armaturen

Be att få alla normer med siffror etc så skall vi lösa detta åt dig om det går eller inte.

Har för mig att Högtrycksnatrium betäcknas SON

och våra HQI

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest aquainside

Så de funkar lika bra till MH lampor?????? Har precis mailat snubben, han hade ju ett antal kvar verkar det som, eftersom han har annonsen kvar.

Zippo: Vad har du för lampor/sockel i dina, köpt av den snubben också?

mvh-Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att vara säker men står det SON så brukar det nog stå även HQI

SON/HQI smiley9.gif

Sockeln till dessa växtarmaturer brukar vara från 250watt och uppåt å då är det E40 Sockel så funkar det med denna armatur så passar även våra 250watts E40 Lampor.

E40 är den stora fattningen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tror det är E40sockel och 400w har försökt få tag på dom som tillverkar dom, lindahls mekaniska men har ej lyckats.det vore ju lite tråkigt att köpa en 400wattare för dryga 1000kr om det bara säger poff.har dock sett många högtrycksnatriumarmaturer som man kan ha metallhalogenlampor till jag trodde det var så för alla men vad vet jag jag är ju bara bagare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest aquainside

Kan man använda 250W lampor i dessa? Det funkar kanske bara med 400W men går det bygga om?. Jag har ett 375L med discus som jag tänkte ha som växtkar och (sälja discusarna).

400W/375L- (minus)grus,inredning.mm, säg ungefär 300L om man har mycket sten/grus/sand

400/300= ca: 1,3W/1L .

Rekomenderat för växtakvarier 0,5 - 1 W/L

Kan man lösa detta genom att ha armaturen på högre höjd över akvariet (om man har en 400W MH lampa)

mvh micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om det nu funkar vilken lampa ska man ha vore tacksam för råd,zippo du får gärna försöka fixa en skrotlampa, jag pratade med han som säljer dom på blocket och han sa att han sålt 4-5 stycken armaturer till personer som skulle ha dom till akvarium. om någon aver läser den här tråden hör av er om hur det funkar för er

MVH bagarn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Jag har köpt en 400 Watts lampa 14000 K från PWSS för 800 kr.

Det är i mitt tycke ett mycket snygg belysning men som sagt:

vad vet jag för jag är ju bara en bagare ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hade beställt en aqualine buschke men då ringde han och saatt han hade fått in nya lampor från usa,coral vue för 800 kr så jag tog en sån istället

MVH bagarn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan tro att detta var svårt att få in i ugnen.

Skämt och sido, tro´t om du vill men detta är faktiskt bland det första som jag bygger i trä.

Får väl vara ganska nöjd om man får tro på omgivningen....

Det är kul att byggapå ett projekt som detta.

Jag är trots allt bara en bagare, faktiskt....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...