jorgas Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 Jag tänkte göra en vattensäker skiva lite tjockare genom att limma ihop 2 st våtplyfaskivor. Vad ska man ha för lim till detta för att det ska hålla? Ytorna är ju ganska blanka så lim borde ha svårt att fästa. Jag provade limma en träbit mot våtplyfa med sättlim från Clas Olsson men det satt inte så bra. Citera
-=Mr_B=- Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 Marinplwood? Epoxy. Eventuellt Phenol-formaldehyde, vilket antagligen oxå är tillgängligt på samma ställe som epox'n. Någon som säljer material för underhåll och renovering av träbåtar.B! Citera
amatören Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 Det beror väl var han skall ha dom......skruvar i/omkring vattnet är väl ingen bra ide? Citera
Laggeman Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 Jag skruvade ihop min huv jag hade förut, det var inga problem. Iofs var det ingen marinplywood, utan MDF, men det går ju att sätta silikon eller korallim på skruvarna om man försänker dem något ifall det är känsligt. Citera
jorgas Postat 1 augusti 2008 Författare Postat 1 augusti 2008 Jag ska ha skivan under akvariet. Skruva hade jag inte tänkt på . Citera
-=Mr_B=- Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 Om baksidan är "ovan vatten" är det inget problem att skruva, dock får inte skruven gå igenom på vattensidan. Framstår mer och mer som om en skvätt epoxy, och ett knippe skruv är lösningen. Mätta de sågade kanterna med Epoxy, eller Phenol... och det bör hålla för evigt.B! Citera
Christer T Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 PL400 är limmet du behöver. http://www.tremco-illbruck.se/celumdb/documents/PL_400_TDS_S.pdf.pdf Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.