Gå till innehåll

Stora problem


Chabo

Rekommenderade inlägg

Hej

Inspekterade mina koraller idag då det varit altför varmit i akvariet det senaste. Har lyckats få ner det några grader så det ligger nu på 28 c. Ska ha tvärdrad idag så jag kan få ner rumstemratutren och förhoppnimgsvis någon mer grad i akvariet.

För två dagar sedan så tappade mina läderkoraller färgen (sorry vet inte namnet) från att ha varit lila till att bli vita. Idag tog jag upp dem och den ena tappar "kött" den andra är fortfarande fast men ligger som en handske mot stenen. (vilket också en annan läderkorall gör)

Mina skivanemoner har dragit ihop sig och har blivit riktigt små.

Beror allt detta på värmen?

Hur ska jag göra med korallen som smulas sönder? Ska jag "fragga" den och se om några små bitar överlever?

Alla värden jag kollat är ok (har tyvärr inte kunnat kolla KH då jag tappat bort instruktionerna)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det gick fort här i slutet. Antar att flytten satte sina spår, två veckor sedan men vem vet. Har lagt isklampar i ena hörnet för att se vad som händer. Hoppas värmeböljan är över snart. (Ytterligare en anledning till att tycka bättre om de andra årstiderna):arg:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skivanemonerna har börjat bli större igen, men de har också växt som ogräs i mitt kar (men jag klagar inte) Min oranga läderkorall ser ståtlig ut men mina tidigare lila ser fortfarande fasligt vissna ut.Men de blir ju inte friska i en handvändning. Önska bara att de visade om de var på bättringsvägen eller inte. Men det får la tiden utvisa, som alltid i den här hobbyn käns det.

Men väd säger ni är det någon idé att knoppa dem? Eller klarar de sig bättre om de får "sitta ihop"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...