wizz Postat 4 augusti 2008 Dela Postat 4 augusti 2008 Någon som vet vad man kan ha som ersättnings pump till Aqua Medic Turboflotor Multi då jag tänkt köpa en där pumpen gått sönder... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 augusti 2008 Dela Postat 4 augusti 2008 Vilken pump sitter idag på den skummaren?Finns 2 olika på denna skummare Aqua Medic Turboflotor MultiMitt tycker är att hitta en annan skummare då jag tycker det är en riktigt skit skummare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maca Postat 4 augusti 2008 Dela Postat 4 augusti 2008 det finns som sagt två modeller av denna skummare, den tidiga använder en aquabee up2000 pump, den senare en ocean runner ph 2500.jag upplevde att min gjorde ett ok jobb i mitt 300 liters , till ett större skulle jag välja en annanskummare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 4 augusti 2008 Dela Postat 4 augusti 2008 Byt pumpen till en Aquabee 2000/1 med nålhjulsimpeller tycker jag.Jag har en Perculaskummare som enligt många skall vara en "skruttskummare". Med Aquabeen så skummar den kanon och är nästan knäpptysssssssssssssst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maca Postat 4 augusti 2008 Dela Postat 4 augusti 2008 det sitter en nålhjulsimpeller orginal , så den måste du ha.. men om den gammla pumpen medföljer borde du kunna flytta över den? up2000 pumpen har även lugtinsuget bak orginal. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 4 augusti 2008 Dela Postat 4 augusti 2008 Annars kan du ta vilken pump som helst i princip. (Som pumpar som orginalet) Du bygger enkelt en egen injektor av lite pvcslang. Sätt den i insuget på pumpen med en slang upp till ytan, och det sprutar fina bubblor ur skummaren=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.