Gå till innehåll

Hjälp att placera hålen till ytavrinning/Returer


Freedom

Rekommenderade inlägg

Hejsan

Jag ska inom dom närmaste veckorna beställa ett nytt kar.

Det jag skulle vilja ha hjälp med/få tips om är var jag bäst ber glasmästaren placera hålen till sump och returer.

Akvariet kommer stå endast med en kortsida mot en vägg i ett stort rum. Dvs man kommer kunna se in i det från tre håll.

Måtten är 270x120x75 cm.

Mvh Johann

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymma mått.

Jag har mina borrade hål ca 12-16cm från kanten

För hål hadde jag tagit 32mm Tankgenomförning på alla 3 hålen.

---

120cm brett kar é mäktigt å jag hadde satsat på ytavrinning på hela sidan då karet är långt så behövs detta kanske för att allt skitvatten skall rinna ut till sumpen

post-736-14468915856303_thumb.jpg

Sneddade sidor för att få ner 2st Streampumpar bakom glaset och så sätt gömma dom från insynen

Kolla detta kar 295-gallon Peninsular ZEOVit SPS with Solaris I Series

så har han ytavrinningen mot väggen å sedan ner till sumpen du kanske kan göra nått likande

du kanske skulle kunna göra nått liknande där bak en box i mitten å sneddade sidor så kan man gömma en streampump på vadera sida å man slipper se denna

PumpsinPosition.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tusen Tack för tipsen och länken.

Har bara hunnit skumma igenom tråden, men där kan jag nog hitta lite tips och ideer om hur jag ska gå tillväga.

Har även själv varit inne lite på att hitta på något mitt i karet som man byggt upp en revpelare kring. Men denna iden verkar vara lite enklare att få till det rent tekniskt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...