Nettan Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Hej!När jag kom hem idag så upptäckte jag att min ena Ricordea Yuma var täckt av ett tunt lager av nästan genomskinligt slem. den har varit i karet i 4 dar och det har inte varit några problem. Det är även 2 andra Ricordeor som växer på samma gren precis bredvid och de har inget slem på sig. Min Salarias tog sig en tugga när har svepte förbi och han verkar må bra.Ska jag låta det vara kvar eller ta bort det försiktigt? Citera
Trilobite Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Blås på richordeorna med en streamerpump tycker jag. Citera
Nettan Postat 19 augusti 2008 Författare Postat 19 augusti 2008 Nu har jag tagit bort det. Den slokar liksom lite nu efter, där det satt. Ser ut som att det kommer ifrån där den har sitt fäste på den lilla grenen. Får la vänta och se om den producerar mer Citera
Nettan Postat 19 augusti 2008 Författare Postat 19 augusti 2008 Det är fortfarande lite slem kvar bak på den, men den har även börjat att sakta krypa ihop och liksom vända sig ut och in. det vita på baksidan håller liksom på att vändas över den. svårt att förklara men nån ide på vad det kan vara som har hänt? Citera
Trilobite Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Har du otur har den fått en infektion - då är det bara att klippa av det huvudet så att det inte sprids till andra huvuden. Citera
Nettan Postat 19 augusti 2008 Författare Postat 19 augusti 2008 Nu har jag klippt av den. Den vita hinnan tog överhanden ganska fort och Ricordean hängde rejält mycket. Sorgligt dethär.Hur kan det komma sig att den har fått en infektion, just bara den? Citera
Trilobite Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Om den fått en skada kan bakterierna få fäste där. Citera
Nettan Postat 19 augusti 2008 Författare Postat 19 augusti 2008 Grenen hade faktiskt ramlat ner för 2 dagar sen så det kan ju hänt något i fallet där, jag har limmat dit den nu.Tack för hjälpen!! hoppas de andra inte fick en släng av infektionen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.