Postat 20 augusti 200817 år Hej hur många timmar måste jag ha på denna armaturöver mitt 140 liters kar med sump på 20 liter. Efter 5 timmar från 16:00 till 21:00 har temperaturen kommit upp i 29.5 C. Funderar starkt på en kylare men om det räcker nu under vintern att man kör endast 5 timmar så hade det varit bra med tanke på vad kylaren kostar.mvh Peder
Postat 20 augusti 200817 år Författare jo det kanske det hade gjort. Har en 150 wattare men letade febrilt efter en 250 wattare. Hittade ingen sådan..fick ett mycket bra pris på armaturen och jluset tycker jag blev ganska bra. Får då leta efter en kylare istället då
Postat 20 augusti 200817 år Har du möjlighet att höja armaturen och sätta in några fläktar? Då kanske du får ner temeraturen.Kylare kostar en del i inköp och en heldel i drift./J
Postat 21 augusti 200817 år Som Johan skriver, höj armaturen lite och rikta en fläkt som blåser mellan vatten och armatur, då får du bort en del av värmen. Du kan också rikta en fläkt direkt mot lampglaset, för att sänka tempen där.
Postat 21 augusti 200817 år Köp en sådan här som jag sätter ut en länk på. jag hade en sådan när jag körde Mh fungera kanon.http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=613⊂=0&page=1
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.