Gå till innehåll

Salarias fasciatus


Ted saltakvarium

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har en fråga om min Salarias fasciatus för att han ändra färg ofta. Är detta normalt?

Dagligt beteende:

-På morgonen när jag tänder akvariet så är han/hon svart på främre kroppen och nästan helt vit på den bakre delen.

-När jag kommer hem från skolan (då han har fått några timmar på sig att vakna) så ändra han ofta färg. När han simmar på "öppet" vatten över det vita gruset så ändra han/hon till lite grå färg. När han betar alger på mitt juwelfilter så blir han nästan helt svart. Ibland simmar han av någon konstig anledning vid rutan "glor" på en :ler:

Det är då han får sin "vanliga" kroppsfärg. De färger ni hade på det fotot på den blenniden här forumet innnan.

Är det normalt beteende eller är det något fel med min blennid? Han verkar ju inte sjuk på några vis, för man kan ju nästan säga att han har bulimi, för han käkar ju alger oavbrötet. Jag kan inte heller se tecken av sjukdomar, så som: Vita pricken, m.m...

Jag kan inte skriva fler namn på sjukdomar, för jag kommer inte ihåg deras namn, jag vet bara vad det är när jag ser det. ;):ledsen:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt blennid är iofs ingen Salarias utan en tvåfärgad - men han skrämde vettet ur mig en av de första nätterna när jag skulle lysa med ficklampa och leta småkryp. Han låg precis vid rutan och stirrade med stora ögon på mig och hade färgat om sig fullständigt - såg snarare ut som en snowflake-muräna eller nåt i ansiktet. Tänkte att vad fan är det för jävla grej som krupit ut ur stenarna innan jag såg den gula stjärten och fattade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt blennid är iofs ingen Salarias utan en tvåfärgad - men han skrämde vettet ur mig en av de första nätterna när jag skulle lysa med ficklampa och leta småkryp. Han låg precis vid rutan och stirrade med stora ögon på mig och hade färgat om sig fullständigt - såg snarare ut som en snowflake-muräna eller nåt i ansiktet. Tänkte att vad fan är det för jävla grej som krupit ut ur stenarna innan jag såg den gula stjärten och fattade.

Haha, det var otur att det inte var en snowflake ål. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt blennid är iofs ingen Salarias utan en tvåfärgad - men han skrämde vettet ur mig en av de första nätterna när jag skulle lysa med ficklampa och leta småkryp. Han låg precis vid rutan och stirrade med stora ögon på mig och hade färgat om sig fullständigt - såg snarare ut som en snowflake-muräna eller nåt i ansiktet. Tänkte att vad fan är det för jävla grej som krupit ut ur stenarna innan jag såg den gula stjärten och fattade.

Haha, det var otur att det inte var en snowflake ål. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...