Gå till innehåll

Fosfat-filter


HardStyler

Rekommenderade inlägg

En slang in (till botten) en ut (från toppen)

Flödet är perfekt när det bara "grummlar runt" i hela mediat.

Ganska enkelt egentligen.

jaha men jag tänkte mer på "andra änden" av dessa slangar, vart fan ska de vara? alltså, vartifrån ska det pumpas in vatten å vart ska d pumpas ut?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jaha men jag tänkte mer på "andra änden" av dessa slangar, vart fan ska de vara? alltså, vartifrån ska det pumpas in vatten å vart ska d pumpas ut?

hehe, akvariet?

skämtosidå, om du har sump, sätt det där. En liten lagom pump, jag vet inte hur stor då jag kör mitt på closed loop, men upp från sumpen, ner till sumpen.

När mediat i botten på fosfatreaktorn bubblar lagom, har du rätt flöde.

post-1008-14468915965767_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bubblorna??

Det ska inte vara bubblor i det! Det ska bara "grummla" runt lite i botten...lr hur jag nu ska uttrycka mej. Fast jag ser nu att det var jag som skrev bubblor först....:-/

-Hoppas vi menar samma sak!

Om jag kommer ihåg min spanska rätt så är "el" maskulint till skillnad från "la" som är feminint....det är iaf grundtanken med mitt nick. Vilket i sej är en gammal historia.....

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=11538&highlight=nick&page=3

Men vad betyder det då???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bubblorna??

Det ska inte vara bubblor i det! Det ska bara "grummla" runt lite i botten...lr hur jag nu ska uttrycka mej. Fast jag ser nu att det var jag som skrev bubblor först....:-/

-Hoppas vi menar samma sak!

Om jag kommer ihåg min spanska rätt så är "el" maskulint till skillnad från "la" som är feminint....det är iaf grundtanken med mitt nick. Vilket i sej är en gammal historia.....

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=11538&highlight=nick&page=3

Men vad betyder det då???

hahaha ja vi menar nog samma sak :P och nu funkar den som den ska, kopplade på en fetare pump bara :)

nee men "nico" eller "niko" på arabiskt slang betyder "knulla honom" och "el" står ju för det maskulina som du skrev... så jag tyckte ba det va lite kul, men man blir väl lite vrickad i huvet av å kunna mycke språk å så har man lite skum humor annars oxå och relaterar saker och ting "fel" ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...