ExCeed Postat 31 augusti 2008 Postat 31 augusti 2008 Sådä, då har man gått och skaffat sig ett 80 liter Molly hotel som omvandlas till ett saltkar. slängde ut alla svarta skumgummi filterklossar och har biobollar, aktivt kol kvar.En korallia 1 sitter under utblåset på returpumpen och skapar lite cirkulation. Skummare har jag inte (än), vet inte om det är nått jag kommer behöva. har funderat på att ha en 3-4 fiskar (små) och i senare skede en påfågelmantis.Har ca 9-10 kilo ny sten och 9 kilo levande sand. Fyllde på med vatten från stora karet och låter det stå och puttra nu.Såhär ser det ut nu iaf.Kunde helt enkelt inte låta bli att skaffa ytterligare kar Citera
dimaz Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Slängde ut alla svarta skumgummi filterklossar och har biobollar, aktivt kol kvar.Har själv också ett molly, och undrar behöver man inte ha dom svarta filterbitarna karet?Gör dom inte någon effekt?Vad behöver man för filter i det karet? Citera
ExCeed Postat 2 september 2008 Författare Postat 2 september 2008 Tja, filterbitarna kommer ju samla upp en massa skit och bli bakteriebomber tror jag; med andra ord behöver man göra rent de ofta. Jag skulle vilja kasta i en nanoskummare, men jag tror inte den får plats. sen beror det ju på vad man ska ha i karet; jag var hos "min" akvariebutik och där har de en liknande burk som stått igång sen i februari i år, utan skummare och utan vattebyten och allt ser fin fint ut.Nån annan som kan ge andra svar/åsikter? Citera
Snirrevirre Postat 28 februari 2009 Postat 28 februari 2009 Hallå!! Folk måste ju svara ju!! Jag vill ju oxå veta som är på G att starta ett molly Citera
tobias.nero Postat 28 februari 2009 Postat 28 februari 2009 Hehe, jag har ju ett mollyhotel och jag gjorde ett ganska förhastat ingrepp för snart ett år sedan, då jag skulle installera en skummare. Det funkar, men är beroende av att vattennivån är bra i 2:a facket där skummaren sitter.http://www.zoopet.com/forum/showpost.php?p=1130279&postcount=1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.