Gå till innehåll

Kar två; 80 liter nano


ExCeed

Rekommenderade inlägg

Sådä, då har man gått och skaffat sig ett 80 liter Molly hotel som omvandlas till ett saltkar. slängde ut alla svarta skumgummi filterklossar och har biobollar, aktivt kol kvar.

En korallia 1 sitter under utblåset på returpumpen och skapar lite cirkulation. Skummare har jag inte (än), vet inte om det är nått jag kommer behöva. har funderat på att ha en 3-4 fiskar (små) och i senare skede en påfågelmantis.

Har ca 9-10 kilo ny sten och 9 kilo levande sand. Fyllde på med vatten från stora karet och låter det stå och puttra nu.

Såhär ser det ut nu iaf.

post-3754-14468915968765_thumb.jpg

Kunde helt enkelt inte låta bli att skaffa ytterligare kar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, filterbitarna kommer ju samla upp en massa skit och bli bakteriebomber tror jag; med andra ord behöver man göra rent de ofta.

Jag skulle vilja kasta i en nanoskummare, men jag tror inte den får plats. sen beror det ju på vad man ska ha i karet; jag var hos "min" akvariebutik och där har de en liknande burk som stått igång sen i februari i år, utan skummare och utan vattebyten och allt ser fin fint ut.

Nån annan som kan ge andra svar/åsikter?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...