Gå till innehåll

Var köpa Juwelrör?


Jan-Erik

Rekommenderade inlägg

Jag tror du förmodligen har störst chans hos Akvarielagret, men det är nog inte otänkbart att Akvarieleasing har? Juwel-akvarier saluförs ju av egentligen vilken svensk handlare som helst, men om det är lagervara hos dom är nog osäkert, därav dom två.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Juwelrör måste väl finnas på Hornbach i Fittja ?? Dom säljer ju massvis av Juwelkar iallafall, skämmas borde dom om om dom inte säljer rör till baljorna !

.

Jag bor 10 minuters gångväg från Hornbach, så det hade varit väldigt praktiskt :) Tyvärr så är allt de kan säga att "de är på väg", inget datum ens.... :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon påstod att dom konverterat sitt gamla lager av T8 ramper med någon sorts adapter - låter konstigt om det är sant, eftersom produktion av specialrör borde kosta mer än att skrota gammalt lager....

Kan ju också vara ett sätt att knyta upp kunder (någon som minns Michelins TRX däck?)

Jan erik, kan du lägga upp en bild på juwels T5 ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, 14.5 tumsdäck... Fast dom dricker ju rödtjut till lunch i Frankrike så vem är förvånad.

On topic: Kasta Juwellocket åt fanders och låt en plåtfirma klippa till ett nytt av 3-4mm aluminium. Mitt kostade en kaffelängd på traktens enda Smideri.

Exakt hur brett är karet innanför ramen ??

EDIT: Kan tillägga att min gamla balja (Juwel Vision 180) hade 25Watts-rör... inte heller speciellt vanlig bland T8:or !

.

Någon påstod att dom konverterat sitt gamla lager av T8 ramper med någon sorts adapter - låter konstigt om det är sant, eftersom produktion av specialrör borde kosta mer än att skrota gammalt lager....

Kan ju också vara ett sätt att knyta upp kunder (någon som minns Michelins TRX däck?)

Jan erik, kan du lägga upp en bild på juwels T5 ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går ju faktiskt att lossa själva elektronikdelen (som består av en avlång plastlåda där rören sitter i) från själva locket. Därmed borde du kunna behålla strukturen på locket och ändå fästa någon alternativ armatur i plastlocket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...