Gå till innehåll

Ljuset.


Thommy

Rekommenderade inlägg

Hej Thommy,

Jag har skummat igenom dina gamla inlägg och jag förstår det som att du har varit igång med ditt 375-kar i drygt en månad nu. Jag läser också att du har haft problem med brunalger, att du har högt fosfatvärde och att du inte kör osmos. Stämmer det fortfarande?

Om du inte har bråttom så kan det vara bra att få ordentlig ordning på vattenkvaliteten och alger innan du bränner på med för mycket MH. Annars kan det bli en algexplosion av gröna alger.

Men börja du någon timme så att du ser ordentligt och att inte det blir för tråkigt för dig. Glöm bara inte att ha koll på dina vattenvärden så här i början.

Fundera också på ett osmosfilter, det är en bra investering och kan spara dig från många algproblem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej vargklo jag har en osmos nu men inte gjort något vatten byte utan det blir det som avdunstar.Jag har fått ner fosfatet till nära noll nu om mitt test e ricktigt och de andra värdena e bra hade lite lågt magnesium innan men rätt bra nu.Har inga bruna kvar de satt på sten som ja köppte begagnat som visst va dö surt slängt den stenen.Så ja har bara 25 kilo i nu men det blir mera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...