Thommy Postat 6 september 2008 Postat 6 september 2008 hej har kollat mitt silikat både i tanken och osmosvattnet hm samma resultat.Har ett jbl test funkar det tro eller e min nya osmos kass. Citera
Vargklo Postat 6 september 2008 Postat 6 september 2008 Vad visar ditt JBL-test för värde på silikat? Citera
Thommy Postat 6 september 2008 Författare Postat 6 september 2008 hej det e blått så högt det går. Citera
MariaL Postat 6 september 2008 Postat 6 september 2008 Har du silikatfilter på osmosen,? alla osmoser har inte det (dum fråga jag vet, men alla kanske inte har tänkt på detta...)En del av silikaten kryper även igenom silikatfiltret, tyvärr, jag har mycket silikat i mitt vatten och filtermediat blir mättat jättesnabbt. Mig gör det dock ingenting, det går bra ändå, det var bara i början som jag hade problem med lite fulalger, nu har burken anpassat sig ! Citera
Thommy Postat 6 september 2008 Författare Postat 6 september 2008 Tjena maria jo det är ett silikat filter på värdena i burken e bra har 0,2 phosfatvar 0,5 innan ja började med osmosen och alger har ja inga direkt lite grönt på en del stenar fläckar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.