Gå till innehåll

Avskärmning av ytavrinningskammaren


vahagn

Rekommenderade inlägg

Hej!

Hur döljer man insyn in i ytavrinningskammaren? Från framsidan så går det ju att stappla LS framför glasväggen, men sen har man då sidorutan vid bakre hörnet.

Finns det färg som man kan måla invändigt med i ett saltkar? Eller täcker man väggen med nåt annat finurligt?

/Vahagn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

<TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNABLE="on">

<T>

<TR height="100%" UNABLE="on" width="100%">

<TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNABLE="off">Det fins svarta bakgrunder i plast som man kan lima dit blir snart kalk alger på dom </TD></TR>

<TR UNABLE="on" hb_tag="1">

<TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNABLE="on">

<DIV id=hotbar_promo></DIV></TD></TR></T></TABLE>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! Såg att det finns tryckta plast (blå på ena sidan och svart på den andra) som man kan köpa.

Bakgrunden till karet måste jag experimentera och se om man kan vara till kreativ och kan skapa något rörligt mönster istället för en slätt monotont bakgrund som man får om man målar bara med en färg eller klistrar på en sådan bakgrund.

Har det i huvet men det gäller att få det på glaset också smiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag limmade in en blå bakgrundsplast mellan två glasrutor. Den hoplimmade rutan sittermellan mitt huvudkar och min inre sump. Ytavrinningen sker över en kam fastsatt på rutan. Jag använde vanlig silikon.

/Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man inte vill limma dit ännu fler glasrutor? Går det att ha plastfilmen direkt i vattnet? Från tidigare inlägg så förstod jag att det var plastfilmen som kalkalgerna skulle växa på, eller har jag missförstått det? Men kommer limmet och plasten att hålla i saltvattnet? Butiks försäljaren jag var inne hos var lite skeptiskt till idéen men ville inte avfärda det helt. De här plsatfilmerna är väl till för att häfta dem på utsidan och inte på insidan. Men ni kanske har testat att det går...

Dessutom så väger akvariet redan ungefär 1 ton (det känns som det). Glasmästaren hade inte 10mm glas som det var tänkt från början så han har använt 12mm glas istället. Inte för att jag klagar, men f**skapet går knappt att flytta. Så jag skulle helst inte utöka vikten med ännu extra glasrutor om ni förstår vad jag menar smiley2.gif.

/Vahagn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det växer kalkalger på allt i ett akvarium, det har inget med din

plastfilm att göra... Jag menade bara att om den är i glas, så blir den

täckt med kalkalger, det ser bra ut. Men en plastfilm ska du absolut

inte limma i ditt akvarium, det kommer med största säkerhet att släppa

ifrån sig gift.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...