jontebgood22 Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 Ja kort och konsist.. hur gör man? hur fäster man fraggarna när ,man väl har dem? hur får man en stjärnpolyp att trivas? hur vill de ha det? Citera
Moose Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 fragga gör du genom att bara skära loss en bit eller klippa med sax, fäster sen det med ett gummiband runt en sten tills det växt fast.trivseln får ngn annan svara på =) Citera
jontebgood22 Postat 8 september 2008 Författare Postat 8 september 2008 Tack för snabbt svar! läste precis de vill ha odine.. Citera
DaTrucka Postat 9 september 2008 Postat 9 september 2008 Dom flesta sorter vill väl ha medel till stark belysning, dom klarar sig med mindre, men jag tycker dom får bättre färg lite högre upp i karet, hyffsat strömt vill dom ha med för att trivas bäst. Jag har aldrig tillsatt något för deras skull, dom får det dom behöver ändå. Citera
Emanuel Postat 9 september 2008 Postat 9 september 2008 En annan variant för att få fraggar av stjärnpolyper och andra mjukkoraller som kryper fram är att limma fast små fraggstenarna intill korallkolonierna och låta dem själva växa över. Sen är det bara att bryta/skära loss fraggstenen och man slipper trixa själv med lim/gummisnoddar/fiskelina för att få själva korallen att fästa. Den stora fördelen tycker jag är att det är mycket lättare att limma sten mot sten än att fästa korallvävnad mot sten. Citera
jontebgood22 Postat 10 september 2008 Författare Postat 10 september 2008 aha goda tips tackJag har en stor sten med stjärnpolyper och läser att de flésta har problem att hindra dem från att växa. själv har jag haft den i ett halvår nu men den vägrar att ta sig utanför stenen den kom med... men jag VILL den skall krypa ner på sanden och upp på själva revet.. tycker det är skitsnyggt..men icke sa nicke!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.