Gå till innehåll

fragga stjärnpolyper


jontebgood22

Rekommenderade inlägg

Dom flesta sorter vill väl ha medel till stark belysning, dom klarar sig med mindre, men jag tycker dom får bättre färg lite högre upp i karet, hyffsat strömt vill dom ha med för att trivas bäst. Jag har aldrig tillsatt något för deras skull, dom får det dom behöver ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En annan variant för att få fraggar av stjärnpolyper och andra mjukkoraller som kryper fram är att limma fast små fraggstenarna intill korallkolonierna och låta dem själva växa över. Sen är det bara att bryta/skära loss fraggstenen och man slipper trixa själv med lim/gummisnoddar/fiskelina för att få själva korallen att fästa. Den stora fördelen tycker jag är att det är mycket lättare att limma sten mot sten än att fästa korallvävnad mot sten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

aha goda tips tack

Jag har en stor sten med stjärnpolyper och läser att de flésta har problem att hindra dem från att växa. själv har jag haft den i ett halvår nu men den vägrar att ta sig utanför stenen den kom med... men jag VILL den skall krypa ner på sanden och upp på själva revet.. tycker det är skitsnyggt..men icke sa nicke!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...