Gå till innehåll

Kanske Beställa istället för resa?


Guest jentan

Rekommenderade inlägg

Om inte det blir någon akvarie resa så kanske man kan gå ihop och beställa från kanske Tyskland?

Skicka pm vid intresse...

Angående resa eller beställning...

Någon intresserad? smiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, Jag var i Berlin o tittade i tre olika butiker, gemensamt för dessa var att varken koraller eller fiskar var billigare än "hemma" däremot så var tillbehör av Tyskt fabrikat billigare. Det kan dock finnas undantag... Som jag har förstått det så finns det en del "privata" korallfarmare med bättre priser, gäller bara att hitta dessa. Sen kanske det finns "billigare" butiker på andra håll i landet, det kanske är lite dyrare i huvudstaden?..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men de har något som är lättare att hitta där än här...Nämligen sjöhästar! Har nyligen skrivit till jordbruksverket om cites tillstånd :)

Så... jag får hoppas på det bästa...

Vill ju föda upp sjöhästar!

Hoppas verkligen att det blir av...

HA det gott! smiley9.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min erfarenhet av Tyskland är man visst kan fynda. Några djur är billigare och några dyrare. Dessutom kan man hitta en hel del som inte finns här i Sverige. De djur jag köpt har legat 100 - 300 kr billigare än svenska priser. Helt klart värt att åka men resan äter oftast upp vinsten så ta det som en semestertripp. Köper man sedan något trevligt i snabbköpet så ......

Sedanmåste man hålla isär webshoppspriserna med de vanliga butikspriserna. Webshoparna i Sverige håller också ofta mycket lägre priser än de vanliga butikerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men grejen är ju den att jag inte vill åka ensam.

Vill ha några som har samma mål och intresse med resan (saltvattens hobbyn).

Å det finns ju en del bra lågprisresor både flyg och tåg...

Några som vill ut och resa en tripp? smiley2.gif.

MVH Jenny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...