zeke66 Postat 25 september 2008 Postat 25 september 2008 Ja jag och vatten kemi suck. Men det är så att mina värden som jag har i dag är Kh mellan 8-9 försöker hålla det där. Mg 1310 och Ca 410. Men det är så att mitt kh dippar rätt fort så jag håller det uppe med salifert kh ph buffer. Men tänkte om man kunde dosera kalkvatten i mitt osmosvatten. Det går åt runt 25 L i veckan och det ända jag har i det i dag är Mineral Pro Instant från grotech. Skulle jag kunna dosera i typ 1 liter kalkvatten i det med så det automatiskt håller kh på bättre värden? Citera
NiXoN Postat 25 september 2008 Postat 25 september 2008 Tunze har en kalkwasser mixer man kopplar på osmospåfyllningen, en enkel konstruktion man nog kan bygga själv. Det skulle minska reaktionen med co2 men jag vet inte hur de skulle fungera i samband med Mineral Pro...Annars å går det att ha i lite Kh buffert i osmosen med, körde så förut och de fungerade rätt bra...//NiXoN Citera
zeke66 Postat 25 september 2008 Författare Postat 25 september 2008 Ha ha ja det var ju ännu bättre nixon du är ju så smart så du skulle kunna bli polis =)...Fast ska erkänna att jag blev lite nyfiken på tunze prylen..Någon som vet var man kan hitta den i sverige? Citera
Laggeman Postat 25 september 2008 Postat 25 september 2008 http://www.tunze.com/149.html?&L=1&C=SE&user_tunzeprod_pi1[predid]=-infoxunter037Där överst på sidan har du manicken.Som vanligt med produkter från Tunze, så kan alla butiker som säljer märket ta hem den, bara du ger artikelnummret till butiken. Citera
zeke66 Postat 25 september 2008 Författare Postat 25 september 2008 Åh tack jimme den ska jag lägga på min önske lista..Verkar ju grymt smart. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.