Gå till innehåll

250W i en 400W amatur


petrol

Rekommenderade inlägg

Har fått lite olika budsmiley9.gif.Går det bra att köra en 250W E40 i en 400W E40 amatur? Är inne på att skaffa två beg 400W HQL amaturer men vill ha 250W HQI Lampor, 400W E40 HQL amatur lär fungera med 400W HQI lampor. I värstafall får jag köra med en 400W.. för två 400W blir nog lite väl häftigt i en 300L balja..smiley37.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

haha luddigt värre.smiley2.gif.

Men Ja du kan köra en 250watts lampa i en 400watts armatur, Men då måste du byta ut drivdonen till 250watt

Men du kan INTE köra en 250watts lampa på ett 400watts drivdon. jo det funkar men inte så länge

Hur stort är akvariet i mått.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aaaaaaa, blir helt tokigsmiley29.gifIgensmiley4.gif. Ok jag kör på en 400W E40 HQI lampa i en 400W E40 HQL amatur. Ok??

Mitt 300L är ca 110*50*50 (hmm det är lika med 275L -- verkar inte vara min dag idag).

( Får väl ta och bygga om mitt tre meters akvarium till salt, nu när jag antagligen kan skaffa 400W till bra pengsmiley2.gif.Det enda som behövs är "lite" LS smiley24.gif)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

300*60*60 = 1080L det som är kul med detta kar är rampen, helt plan aluminium med drosslarna utanför (vad det nu heter) frigång mellan rör och vattenyta ca 1,5 cm så den är grymt slimmad. 6 st 58W och en Bluemoon (den längsta de har, kommer inte ihåg W).

Det är klart att det hade varit snyggare med 3*400W över smiley4.gif

Nä.. Få mig nu inte att börja tänka i de banorna.. smiley37.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...