Klubbsson Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 Jag har en liten ocellais, som lever och frodas i en anemon. jag funderar på att köpa enkamrat tillden av det motsatta könet. Hur kan man se skillnad på kön? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 <TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNABLE="on"><T><TR height="100%" UNABLE="on" width="100%"><TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNABLE="off">Köp en som är större så blir det en hona av den men det spelar igentligen ingen roll det går inte att se skillnad på dom utan dom anpassar sig efter hand så att en blir hona å en hanne</TD></TR><TR UNABLE="on" hb_tag="1"><TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNABLE="on"><DIV id=hotbar_promo></DIV></TD></TR></T></TABLE> Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 Skulle mer köpt 2st lika stora så fördelas det eftersom. den du har idag kanske redan har börjat bli hona Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 21 september 2004 Författare Dela Postat 21 september 2004 Tänk vad praktiskt det kan vara ibland med saltvatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 21 september 2004 Dela Postat 21 september 2004 Clownfiskar kan skifta kön från hane till hona... de kan inte skifta tillbaka igen.Den största/dominanta fisken i gruppen utvecklas till hona. Den näst största blir densexuellt aktiva hanen. Alla andra är sexuelt inaktiva hanar.Om du har en liten Occelaris så kan du inte vara säker på om den har utvecklats till hona eller ej. Jag skulle se till att den nya fisken du köper är en icke dominant fisk alltså en hane. Köp ingen clown som har gått själv utan köp en som går tillsammans i en grupp och är på den nedre delen av rangordningen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.