Fisherman`s Friend Postat 6 oktober 2008 Postat 6 oktober 2008 Hej har börjat fått lite ordning på min korallträdgård men saknar fortfarande koraller i den övre regionen. Jag vill helst ha lättskötta koraller har idagsläget euphyllia xenia lite knappar och några svampliknande saker de trivs väldigt bra och växer. Någon som har ett förslag helst något som ger lite liv i akvariumet dvs att de rör på sig. Gärna något som är lite färglatt med. Citera
Trilobite Postat 6 oktober 2008 Postat 6 oktober 2008 Olika euphyllia är ganska lättskötta. Dessa är dock koraller som gärna finns i mitten - vad har du för ljus? Citera
Fisherman`s Friend Postat 6 oktober 2008 Författare Postat 6 oktober 2008 Jag kör med en geisman halogen lampa på 250 W som jag kör 5-6h om dagen sen har jag blåljuset på i kanske 10 timmar. Citera
wrang Postat 6 oktober 2008 Postat 6 oktober 2008 Hej har börjat fått lite ordning på min korallträdgård men saknar fortfarande koraller i den övre regionen. Jag vill helst ha lättskötta koraller har idagsläget euphyllia xenia lite knappar och några svampliknande saker de trivs väldigt bra och växer. Någon som har ett förslag helst något som ger lite liv i akvariumet dvs att de rör på sig. Gärna något som är lite färglatt med.Kolla efter olika Sarcophyton svampar. Har en som svajar med dess polyper (2-3cm långa)Jag tror min är en Sarcophyton ehrenbergi Citera
Trilobite Postat 6 oktober 2008 Postat 6 oktober 2008 Sarcophyton kan ju bli väldigt stora så småningom, så sätt dem inte för högt upp bara. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.