Gå till innehåll

APF 600 Strypning?


zeke66

Rekommenderade inlägg

Håller ju som sagt på med min nya burk och all kring utr. Till min planerade skummare undrar jag = en deltec APF 600 ni som har dom. Behöver man montera en kran på utloppet så man kan strypa flödet genom den ? Hur har ni gjort. Eller styr man bara nivån i skummarn genom infödet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ingen kran monterad på utloppet och det står i bruksanvisningen att man ska låta vattnet flöda fritt tillbaka till akvariet.

Om du har rätt flöde på inkommande vatten till skummaren så kommer nivån i skummaren att lägga sig rätt. Så det handlar mer om att se till att ha en matning med rätt flöde.

I bruksanvisningen står det "För alla Deltecskummare är den idealiska

vattennivån precis ovanför botten av den svarta bajonettkopplingen till löstagbara koppen"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tog hem intruktionen från simonstorp och då stod det så här jag citerar.Anslut utloppsröret för att låta vattnet rinna tillbaka till systemet. För mindre skummare rekommenderas att en kulventil sätts på utloppsröret för att uppnå bättre justering av vattennivån. Ja det är ju det som är så underbart med Deltecs instruktions anvisningar är ju att den täcker hela AP serien. Och då borde väll APF600 räknas som en liten skummare om man jämför med alla andra i det häftet ? För efter min kommer ju 7 st större modeller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...