zeke66 Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 Håller ju som sagt på med min nya burk och all kring utr. Till min planerade skummare undrar jag = en deltec APF 600 ni som har dom. Behöver man montera en kran på utloppet så man kan strypa flödet genom den ? Hur har ni gjort. Eller styr man bara nivån i skummarn genom infödet. Citera
Robert Lennqvist Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 Jag hade ingen kran monterad på utloppet och det står i bruksanvisningen att man ska låta vattnet flöda fritt tillbaka till akvariet. Om du har rätt flöde på inkommande vatten till skummaren så kommer nivån i skummaren att lägga sig rätt. Så det handlar mer om att se till att ha en matning med rätt flöde.I bruksanvisningen står det "För alla Deltecskummare är den idealiskavattennivån precis ovanför botten av den svarta bajonettkopplingen till löstagbara koppen" Citera
zeke66 Postat 16 oktober 2008 Författare Postat 16 oktober 2008 Jag tog hem intruktionen från simonstorp och då stod det så här jag citerar.Anslut utloppsröret för att låta vattnet rinna tillbaka till systemet. För mindre skummare rekommenderas att en kulventil sätts på utloppsröret för att uppnå bättre justering av vattennivån. Ja det är ju det som är så underbart med Deltecs instruktions anvisningar är ju att den täcker hela AP serien. Och då borde väll APF600 räknas som en liten skummare om man jämför med alla andra i det häftet ? För efter min kommer ju 7 st större modeller. Citera
Syd Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 Hej Dennis kör du som Robert skriver för det fungerar bra. Har själv kört så i flera år utan problem. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.