Gå till innehåll

Microbubblor


Josv1973

Rekommenderade inlägg

Det är nog normalt då vattnet inte är moget än, och då brukar skummaren inte få till det rätta "sega" skummet första tiden, så till stor del är det bara att vänta så borde det ordna upp sig, nu har ju du fiskar i karet redan såg jag, mitt kar stod ca 1månad utan skummare och när jag kopplade in den så tog det ca 2 dagar innan den började skumma bra. Nu efter gårdagens 25% iga vattenbyte så började den spy ut microbublor igen, men ikväll så har det börjat lugna ner sig.

Du kan göra som DaTrucka sa för att slippa ifrån problemet i närtid, men då är det ju viktigt att minnas och byta filtret väldigt regelbundet. Jag vet att jag inte skulle minnas det så jag väntar tills den bättrar på sig.

En del tips jag hört är att man kan köra utan skummare första tiden för att vattnet mognar snabbare då, fungerade bra för mig. Även om det var pga att jag inte hade hittat någon skummare än den första tiden och dom på korallfisken sa att det absolut inte är nödvändigt första veckorna innan man har någon belastning i karet att tala om. Vad är det för kar och skummare du kör med?

Är själv nybörjare så jag kan bara säga vad jag läst och hört på andra ställen om det så det finns många personer som är mer kunniga i området. Men ville bara tipsa dig om det jag läst då jag har läst på en del om just det i förra veckan =).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...