Gå till innehåll

Nystartat Clownhotell 58 l


Josv1973

Rekommenderade inlägg

Jag lägger ut lite bilder på mitt nystartade Clownhotell. Ni får gjärna komma med synpunkter och tips för jag är ny på detta. Det är roligt att se hur mycket liv där är redan. Jag brukar sitta och stirra rakt in i akvariet, jag hittar hela tiden nya saker bland stenarna. Clownfiskarna verka trivas dom äter bra och simmar runt och utforskar allt. Sniglarna äter hela tiden på stenarna och är hela tiden på nya ställen.

Detta är verkligen en intressant och rolig hobby:ler:

Ska invenstera i en anemon och putsaräka senare och eventuellt någon fisk till.

Tack på förhand.

post-4163-14468916196444_thumb.jpg

post-4163-14468916196532_thumb.jpg

post-4163-14468916196609_thumb.jpg

post-4163-14468916196689_thumb.jpg

post-4163-14468916196783_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har orginal setup och jag har ca 5 kg ls. Jag köpte akvariet för ca 2 veckor sedan och då handlade jag också korallsand samt ca 5 kg levande sten och 50 l saltvatten av fin kvalite. jag la i sand och saltvatten samt levande sten och en halv flaska pro cult bakterie kultur. Det fick stå igång en vecka med pumpar doppvärmare. Belysningen hade jag på fyra timmar på dagen, resterande natt belysning. Jag gjorde alla tester på vattnet efter en vecka och dom var bra. jag väntade yterliggare ett par dagar sen gjorde jag tester igen och dom var bättre så jag köpte fisk och sniglar och satte i och som verkar må bra och vatten testerna är fortfarande bra. jag testar varje dag och har sten koll på vad som händer.

Tack för du fågade.

Mvh Johnny.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välkommen till SVG.

Jag skulle skippa anemonen om jag vore du, skaffa en euphyllia istället clownerna accepterar den som bostad lika lätt som en anemon.

Skillnaden är att euphyllian inte kommer att dö lika lätt, den kommer inte heller att klätra iväg och bränna andra djur/koraller eller krypa in i en pump och förpesta karet.

Jag förstår att det verkar kul och fint med en anemon men statistiken är grym när det kommer till överlevnad hos dessa djur. Ifall man verkligen vill försöka skulle jag föreslå ett större och mer inkört akvarium med någon form av doserings system för att garantera stabila vattenvärden.

Lite frågor, vad testar du för värden och vilken tillverkares test använder du? Hur ser värdena ut som du mätt senast?

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...