j0int Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Verkar som mina putsräkor har tagit död på min sjöhare. Köpte ne sjöhare i går och räkorna bryde sig inte om den då, men lite senare fick som väll syn på den (och vad jag trodde "putsa" den) Idag hitta jag sjöharen "ihopkurrad" i en grotta å den ser inte ut som den såg ut igår. och den har inte rört sig sen dess. Jag tog fram den å la den så jag kunde se den på en avsats på LS, och räkorna har inte varit i närheten av den.Kan det vara dom som tagit död på den lr det kan bero på något annat?? Mycket tacksam för svar.Ska väll meddela att detta är mitt första saltvattenkar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 tror inte det är räkorna, sjöharen är väldigt speciell och kräver rätt sorts alger för att må bra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Du kan nog ta det lungt min var borta under några dagar å kom fram då å då. Skitråkigt tänkte jag men nu är den framma hela tiden å går runt både på rutor och LS Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0int Postat 25 oktober 2008 Författare Dela Postat 25 oktober 2008 Du kan nog ta det lungt min var borta under några dagar å kom fram då å då. Skitråkigt tänkte jag men nu är den framma hela tiden å går runt både på rutor och LSja men nu ligger den frame och har inte rört sig på två dagar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 25 oktober 2008 Dela Postat 25 oktober 2008 Var du noga med inkoppningen av sjöharen och vad har du t.ex för salthalt gämnfört med butiken osv?Tror snarare att det har med något sådant att göra än att det skulle bero på putsarräkorna.Men det är bara vad jag tror alltså inget jag är säker på ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.