Gå till innehåll

Bilder från elNico-90 liters


elNico

Rekommenderade inlägg

-J.Svärd: Det va bättre förr, aset till sten e från mitt förra kar, 12år sen lr nåt. Det fanns roligare LS "på den tiden" smiley37.gif

-Dimorb: Karet har vart i gång i 1 1/2 månad men jag har haft både ny och begagnad LS. Nitrat och Fosfat e för höga ännu, men allt levande verkar ta det bra.

Värdena sjunker faktiskt snabbt nu så snart får det väl bli en resa till GBG. Min fru och pojken kommer att bli överlyckliga: Äntligen köper dåren fiskar med färg i!

-Metcrue: Firren börjar få lite mage, den va mager ett tag...det e en grymt rolig fisk att sitta o titta på!

Marcus har döpt den till Sally, det blev en tjej till slut alltså smiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tekniken är än så länge minimal, satte precis in en skummare, naturligtvis bakom stora-stenen!

Har tatt ett tag o ställa in den men nu kommer det brungrönt klet så det verkar ju bra.

Men f*n va den låter!

Skummare.JPG

Få se om den har nån framtid i karet....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja de ser man att stora stenar bara ärtill fördel. Kanon att skummaren kan döljas bakom den. För de som inte förstog så var mitt inlägg om stenen bara på skämt. Jag tycker att det är kanonfint för att bara vara ett 90L. Det ser faktisktstörre ut på bilden. Lycka till med ditt lilla projekt 29_3_16.gif

16_5_1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack alla!

Jag hoppas att det ska hålla sej stabilt och att nitrat o fosfat värden sjunker till en rimlig nivå. Svårigheten med mindre baljor e väl just stabiliteten och snabba alguppblomningar antar jag. Funderar på nåt fosfat remover, rowaphos el dyl. Jag vet inte hur mycket fisk man vågar stoppa i men 2 clowner och nån räka hade vart kul. Ett gäng sniglar står på inköpslistan oxo.

Nåt mer man måste ha?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...