Fisherman`s Friend Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 Hej jag har försökt att leta om det fanns något svar på denna fråga sedan tidigare men kunde inte hitta någon som matchar min målsättning. Hoppas någon kan förklara för mig varför inte min xenia pumpar. Den växer på bra och blir större och större även viss förökning sker men kan inte säga att den växer som ogräs.Jag har börjat tillsätta jod och strontium kalcium och buffer. Jag kör med ett salt som innehåller extra mg+ Kan någon komma med en rimlig förklaring? (Kommer starta upp med balling snart) Citera
garfish Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 Hej jag har försökt att leta om det fanns något svar på denna fråga sedan tidigare men kunde inte hitta någon som matchar min målsättning. Hoppas någon kan förklara för mig varför inte min xenia pumpar. Den växer på bra och blir större och större även viss förökning sker men kan inte säga att den växer som ogräs.Jag har börjat tillsätta jod och strontium kalcium och buffer. Jag kör med ett salt som innehåller extra mg+ Kan någon komma med en rimlig förklaring? (Kommer starta upp med balling snart)Vet att vissa Xenia inte alls "pumpar", har ni någon bild? Ingen anthelia du har ? /Gustaf Citera
NiXoN Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 Jag har märkt på den xenian jag inte lyckats utrota att den är en ypperlig näringsinikator, för mycke "gott" i vattnet så slutar den pumpa. Sen är det som Gustaf säger viss xenia pumpar inte helt enkelt...//NiXoN Citera
Borg Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 Och vill du ha tag på sådana som pumpar så kan du få av mej, vi bor ju nästa grannar Citera
Fisherman`s Friend Postat 6 november 2008 Författare Postat 6 november 2008 Och vill du ha tag på sådana som pumpar så kan du få av mej, vi bor ju nästa grannar Jag har köpt dem av Henrik som du troligtvis fått dina av och grejen är ju att hans pumpar på fint Citera
Borg Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 okej helt rätt jag har av hans också och dom pumpar jätte fint, kan det vara nåt med cirkulationen. Citera
lindholm Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 Xenia kan sluta pumpa om PH värdet är lågt, dessutom om det är dåligt med ljus pumpar de sämre Citera
Fisherman`s Friend Postat 7 november 2008 Författare Postat 7 november 2008 Xenia kan sluta pumpa om PH värdet är lågt, dessutom om det är dåligt med ljus pumpar de sämreDet konstiga är ju att de verkar stortrivas de växer och blir fylligare och slår skott. Mina andra koraller i akvariumet blir jättestor och växer, dock inte mina euphyllior de slår inte ut som de skall. Kan det vara någon koppling där. Citera
Fisherman`s Friend Postat 11 november 2008 Författare Postat 11 november 2008 Står för strömt kanske....?De växer och allt annat i karet växer också förutom euphyllian som inte heller vill slåt ut fullt. är skummt men jag fortsätter väl sköta mina vattenbytten och fylla på med spårämnen får vi se Citera
mano Postat 11 november 2008 Postat 11 november 2008 De växer och allt annat i karet växer också förutom euphyllian som inte heller vill slåt ut fullt. är skummt men jag fortsätter väl sköta mina vattenbytten och fylla på med spårämnen får vi seEuphyllia gillar väl inte för strömt, så det kan väl vara anledningen. Annars så är mitt tips att om du har xenia på nån liten "flyttbar" sten så skulle jag testa att flytta runt den med några dagars mellanrum mellan olika platser i akvariet (olika ljust och strömt) för att se om den börjar pumpa nånstans. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.