Gå till innehåll

Diamond Goby mat?


alvedon80

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag undra vilken sorts mat ska man ge dessa gobi? Jag har/hade 2 st gobis och en av dem dog idag för att jag tror inte att han åt de maten jag gav han. Jag brukar ge minna fiskar artemia brine shrimp fryst foder.

Alla minna andra fiskar äter för fullt när jag matar dem förutom gobisarna, dem kommer aldrig ut från sina gömställe.

Jag har ett gobbi, två clownar, en Kopparbandad Pincettfisk och en Blå Tryckare. Vilket sorts foder borde jag ge dessa fiskar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Matar du bara med fryst artemia?

Då kan det vara näringsbrist. Det är mycket viktigt med varierad kost.

Rekommenderar att mata med tex. Mysis, cyklops, Ocean Nutrion Fomula one och Formula Two som frysfoder. Någon räka då och då som man hackat i småbitar brukar sätta fart på dom.

Som torrfoder rekommenderar jag Fauna Marine Ultra Health, Ocean nutrion Formula one och formula two pellets (small), Cyclop Eeze brukar vara populärt.

Naturligtvis finns hur mycket som helst att välja på i butikerna, men dom välkända märkena briukar fungera bäst enligt min erfarenhet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som om han vill sälja mer fisk åt dig;)

Fryst artemia är bra komplement men bristfälligt när det kommer till en hel del näringsämnen, i längden så kommer dina fiskar att se riktigt tråkiga ut och bli mer mottagliga för sjukdomar.

Jag har sett fisk som man dragit upp på bara artemia (inbytesfisk hos en handlare) en flavecens bla. som var lika grå som gul...

Däremot så kom det in fisk som varit hos en kund i många år och utfodrats huvudsakligen med formula 1, dom såg riktigt fina ut i färg och form.

Mycket annat kan ju spela in men jag skulle nog avråda från en renodlad McDonalds diet, variation är nog nyckeln till fin och frisk fisk:)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...