Gå till innehåll

Någon som testat det nya från KZ - ZEOzym


wrang

Rekommenderade inlägg

Nån som redan testat detta nya från Korallenzucht??

ZEOzym (ZZ)

Enzyme-based biological stimulant to promote increased bacterial metabolism.

-Amplifies the effect of ZEObak

-Stimulates the biological control of slime algae (Cyanobacteria).

-Enhances skimming performance

-Disbarment of harmful substances

Dosing: Normal: 1 level teaspoon per 1000 L / 250 gallons per week dissolved in tank water.

As a solution to excess organics: Up to 2 level teaspoons daily. Dissolve separately 6-8 hours advanced in 0.5 l tank water, and then add directly to the tank. Carefully observe the protein skimmer for increased skimmate production.

Unit: 250g/500g

Har bla läst att har man sand så blir det vitare igen och bättre korall polyps expansion

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Har lite problem med cyano i mitt kar och undrar om det är värt att lägga en femhundring på att köpa zeozym eller är det effektivare med Ultra lifes Red slime remover? Har inte råd att köpa båda medlen så det skulle vara bra att höra med er om zeozym verkligen tar bort cyanon? Det känns iaf som en snällare metod än Red slim remover. Så vilken ska jag välja?

Tacksam för åsikter.

Mvh,

Elin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tror det är viktigt att man stänger av skummaren och att blandningen får stå i den tid det står på instruktionen jag låter det stå över natten och sedan häller jag i blandningen rätt i akvariet och stänger skummaren i två timmar ozon och uv-c avstängt under hela behandlingstiden tiden.

men som sagt det funkar för mig i mitt akvarium inte säker det funkar samma på andra konfigurationer

kan också påpeka red slime remowern slog ut hela mitt korallbestånd kanske pågrund av fel använt av mig men dock inte av överdosering tog mindre än vad som angavs. vet att många använt det utan större bekymmer men ville påpeka det bara.

mvh peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...