wizz Postat 19 november 2008 Postat 19 november 2008 Som rubriken säger hur gör man om man har en mussla som inte slår ut fullt och vill flytta den till ett lugnare ställe, Då den redan satt sig på stenen? Menar är det bara att slita och dra eller finns det något varsammare sätt ? vill ju inte flytta hela stenen.. Hadde det varit i sanden den stått så är ju det bara att lyfta lite fint så är den loss.. Men på sten sitter den rätt bra fast.. Vill inte skada den.. Citera
Moose Postat 19 november 2008 Postat 19 november 2008 Har den satt sig så tyder väl det på att den trivs, annars borde den släppt av sig själv Citera
wizz Postat 21 november 2008 Författare Postat 21 november 2008 Han sitter fast men vill inte öppna sig som förut.. Han sitter inte direkt där det strömmar som mest i karet utan på ett ganska lungt ställe.. Ser när natt belysningen tänds att han öppnar upp lite mer men inte fullt utslagen.. och reagerar direkt då jag för handen över och skuggar den.. Bytte ljus källa för någon vecka sedan från 2 st 70W MH 14.000K till en 150W MH och två 24W T5 på 20.000K kan det ha gett denna effekt? och vad skall jag göra för trivseln ? kanske byta MH mot en 14.000K lampa eller ? Tips m.m mottages tacksamt... Citera
wrang Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 ne sitter den fast i stenen så trivs den tycker jag. Men visst har du bytt ifrån 2st gamla 70watts mot en ny 150watts så "bränner" det kanske lite på musslans mantel och ej fäller ut den.Vänta nån vecka å se om det blir bättre20K ljus känns helt fel så byt ut antingen T5 rören mot vita eller tvärt omÄr det en liten mussla? Citera
wizz Postat 21 november 2008 Författare Postat 21 november 2008 Muslan är 8-9cm stor jag har en 150W MH lampa till hemma med 14.000K kanske skulle byta den med.. Skall kolla om Göran har andra lampor hemma när jag ändå skall ner till GBG i morgon.. Citera
wizz Postat 21 november 2008 Författare Postat 21 november 2008 nej det hinner jag inte skall på kalas i GBG Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.