Gå till innehåll

Fråga om Aquatic nature Osmos


Guest Gugge

Rekommenderade inlägg

Aquatic nature aqua standard 90s Osmos

Jag blir så förbaskat osäker på om jag tar rätt slang...men jag tror det!

Nån som har en sån här och kan lugna mig med att jag gör rätt? :)

det finns 2 utgång(uppenberligen) jag använder den som sitter högre upp på den "tub" som membranet är i och den andra sitter lägre, jag tar vattnet från den som är "överst" av de 2, vet inte om alla slngar sitter lika vid leverans men den är iallafall svart och avloppet rött! jag har inte nån konduktivitetsmätare så jag kan ju inte kontrollera...

och instruktionen är inte alldels glasklar...

tål att nämna att den som jag tar vattnet ifrån med är den det kommer minst vatten ifrån och som en del andra här så ger den mer vatten än 90l/dygn men det stog att kapaciteten kunde fördubblas om man hade mjukt vatten osv..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaret, då kan man känna sig lite lugnare :) hur tusan ska man kunna "spoola" ur de här när det inte finns någon spoolkran? allt verkar ju vara inställt och klart från leverans...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

där finns en stryp ventil på "blå" den kan du bytta till "röd" skruva bara av anslutningarna och skiffta.

Då ligger stryp på avfall och du kommer få mer flöde från "blå", kör så en kvart.

Sen kan man "MEN det är nog inte bra" backspola genom att byta slangar från vatten in "gul har jag för mig" till vatten ut "blå"

när jag gjorde detta så gjorde jag hål i membranet för jag hadde för högt vatten tryck.

Mvh Mikael

edit: jag läste fel du har andra färger men det är ändå samma sak. gul=in blå=ut röd=waste.

du ser vilken som är rent vatten ut, för att den sitter alltid lägst ner sen den som sitter lite högre och mer ute i sidan av själva osmosen är waste.

Om du skruvar av toppen och tar ut membranet så ser du att där finns en ansluting längst ner som nästan ser ut som en gardena anslutning, det är där det rena vattnet kommer ifrån.

Allt vatten som kommer utanför den där gardena liknande koppling är waste vatten.

hmmm det blev lite för mycket =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej,nu blir jag nervös igen! det här skulle innebära att det är tvärtom mot hur jag använder den!

Osmosen:

http://lgh15.vidingsjo.se/~gugge/images/osmos.jpg

Instruktionen

http://lgh15.vidingsjo.se/~gugge/images/instrukt.jpg

hoppas jag inte har tagit fel nu smiley5.gif. den svarta komemr det mindre vatten ur så det vattnet har jag ju "sammlat" på, den röda slangen har gått som waste, blå här är ju vatten in...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...