pontus Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Efter en tids frånvaro från svg så kommer här några bilder. Efter ett kanon köp av hallogen här på forumet så har jag fått ett magnifikt ljus i burken. Amaturen är en giesemann infinity 1st 150w mh 4st 24w t5. Så äntligen kan man införskaffa sig lite mer krävande sps.
pontus Postat 2 december 2008 Författare Postat 2 december 2008 Amaturen sitter 15cm ovanför ytan för tillfället efter två dagars prövning med mh tänd i 8h så blev temp i karet 25c morgon knappt 28c kväll ,vilket jag tycker är helt ok samt att jag sänkt ljustid med mh till 4h nu i början för att för att sakta öka.
Marko Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 Dammar av denna gamling till tråd och undrar vad du har gjort med locket till RSM:et ? Är det en DIY ram runt kanten eller har du slaktat orginal locket? Ser jäkligt bra ut och klart intressant för min del...
pontus Postat 7 februari 2009 Författare Postat 7 februari 2009 Jag kantade upp 1mm plåt primade och täck målade, men skall till sommaren när jag ev får höja rampen en aning tillv en i lexan eller ev rostfri i stället för med tiden kommer den nuvarande att rosta.
_Manne_ Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Jag kantade upp 1mm plåt primade och täck målade, men skall till sommaren när jag ev får höja rampen en aning tillv en i lexan eller ev rostfri i stället för med tiden kommer den nuvarande att rosta.även om du primat o målat den ? mvh manne
Rekommenderade inlägg