Gå till innehåll

Fiskbalja?


chippen

Rekommenderade inlägg

Hej har funderingar kring en balja med fisk utan dessa vackra lägre varelser. Vad skiljer i utrustning, förutom ljuset som kan vara lite lägre?

Har lite sötgrjejer hemma, där minsta baljan är på 800lit, damm på 950 lit samt en balja på 1400lit. Skulle även vilja prova på salt men man vill naturligtvis inte gå ner i storlek. Manlig stolthet kanske.

Tänkte ha fisk only i början för att ev. bygga upp systemet. Undrar då vad man kan dra ner på, i utrustningväg. Om det är möjligt.

Mvh/Bosse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag ny på detta men som jag har förståt det så är det i princip bara ljuset man kan dra ner på. Ls behövs för både mat och gömställen. vettig skummare behövs för att fiskar skiter dom med. Hur pumparna bör vara vet jag inte .....men mina fiskar gillar att leka i strömmarna av dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Bosse!

Det finns tyvärr inga korta snabba svar på din fråga. Det beror på vad du vill ha i ditt kar, olika fiskar vill ha olika förutsättningar. Om du börjar läsa på om det levande så kommer du säkert fram till att det inte bara är fiskar du ska ha i ditt kar då det finns diverse andra djur som klarar sig med lite teknik. Jag tror att det kan vara en bra idé att läsa decembermånads artikel om akvarium då det är Lasses Lowtech kar som presenteras där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...