Gå till innehåll

Kirurg som beter sig konstigt


SagaLee

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har en gul kirurg som har gått ner i vikt och simmar hela tiden ner till botten och liksom gnider baken mot stenarna. Jag har använt 'Stop Parasites' ifall den skulle ha parasiter men detta verkar inte hjälpa. Nu börjar den andra kirurgen gå på honom. Vad ska jag göra? Någon som har några tips?

Mvh Jenny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hur har det gått med kirurgen, för min hepatus (doris) började att gå enr till bottnen och gnida sig mot ett tomt snäckskal. så vill vet vad du har gjort, och om det ahr hjälpt. har inte stop parasits medlet, men har Uv-c, och den har aldrig haft vita prick än.. haft den en vecka nu ungefär...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla kh om ni inte ser några parasitangrepp. Vissa kirurger får problem i för "hårt" vatten. Då blir de också lättare angripna av prick.

Jag har inget angrepp av prick. har kört uvc sen jag köpte hapatusen. klar och fin i färgen, utan prick. går abra ner och kliar sig imellanåt. beter sig som vanligt annars... mitt kh har legat på 9,3 flera månader nu. kör med 2 kalkstenar i för att slippa buffra kh... är det för hårt? tycker det är lagom..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...