Gå till innehåll

Förslag/hjälp med att fånga en fisk


Fredrik.g

Rekommenderade inlägg

Jag har en Chrysiptera cyanea som bara välter mina koraller och gräver hålor och ändrar bland de mindre stenarna jag har. Börjar bli riktigt trött på det nu så den ska åka ner i det andra karet. Dock har inte mina försöka att fånga den varit så givande. Någon som har förslag på hur jag kan bära mig åt? vill helts inte plocka ut all sten. Det är visserligen inte så stort akvarium, men vill inte rör upp allt för mycket då mina värden ligger väldigt bra. Har testat med en hemmagjord fiskfälla med en bit räka i, men verkar inte intresserad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testat detta ?

Var tvungen att fånga in akvariets ligist idag och placera honom i sumpen igen, får nog göra mig av med den han terroriserar att par andra fiskar ordentligt.

Fångade in honom för några veckor sedan och gav honom en ny chans igår men han var lika elak igen.

Jag har fått träning på att fånga fisk, det går riktigt bra med nät det tog 10 min efter att jag fått nätet på plats, flyttade en del koraller och spände upp nätet med ett par blompinnar i kanterna sen jagade jag ut honom ur sitt gömställe vips in i nätet och ner med hela rasket i sumpen, han ser pigg ut där han står och blänger på mig nu.

Bifogar ett par bilder som min dotter klippte när jag höll på.

attachment.php?attachmentid=28186&stc=1&thumb=1&d=1228333322 attachment.php?attachmentid=28187&stc=1&thumb=1&d=1228333322

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej det har jag inte testat, men kommer att försöka! problemet är att jag inte har så mycket utrymmer i karet, är bara på 112l och med 15-20kg ls. Funderar på att öppna upp en PET-flaska och göra ett försöka med den. Fina koraller för övrigt. Är själv sugen på att försöka med blå acropora.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...